HOME
 
Prezentare
About us
Redactia
Comisia de referenti stiintifici
Contact
Carti editate
structurate pe domenii [778]
Noutati editoriale
Oferta cartilor disponibile
Recomandari editoriale
Carti in pregatire
Dosar de presa
Evenimente
Biblioteca on-line
Servicii oferite
Oferta speciala
Caiete si auxiliare scolare [162]
Felicitari, Papetarie [60]
Vederi [22]
Concursuri
Cariera
Parteneri culturali
Birou de traduceri
Creatie publicitara
Tipografia
Retea de difuzare
Librariile Sedcom Libris
www.sedcom.ro
PRODART media
Studio de Inregistrari si
Casa de Productie
(acreditata O.R.D.A.)
Targul International de Carte LIBREX
Organizatia Patronala
AGORA

Cauta   Dupa
Comenzi prin e-mail: redactia@editurasedcomlibris.ro

[ Inapoi ]
Evaluare si amenajare turistica a teritoriului.
Strategii de amenajare si dezvoltare durabila
Autor:   Irina Teodora Manolescu

ISBN :  973-670-027-5
Domeniu :  Turism
Numar pagini :  178
Format :  B5
Anul aparitiei :  2004
Stoc epuizat
                       

CUVANT INTRODUCTIV


Turismul este o industrie cu un continut geografic substantial. Insasi natura sa implica deplasare si un sens al spatiului. Emergenta turismului de masa a indus o diversitate extrema de initiative investitionale, activitati care nu s-au raportat la un cadru organizat al spatiului. Legata direct de dezvoltarea impresionanta a calatoriilor in scopuri turistice, amenajarea turistica a teritoriului, activitate inclusa in politica generala de sistematizare, urmareste organizarea stiintifica a spatiului turistic. Practic nu mai exista tari fara un plan national de amenajare si care nu au transpus in domeniul turismului ideile de planificare si amenajare. Amenajarea turistica ia in considerare relatiile dintre mediu si colectivitatile umane, precum si toti factorii care influenteaza aceste relatii; o importanta accentuata o are dimensiunea ecologica, datorita faptului ca mediul reprezinta una dintre resursele fundamentale ale activitatii turistice.

Lucrarea este structurata in trei parti:
- o prima parte, teoretica, prezinta notiunile de baza utilizate in amenajarea teritoriului, principalele strategii de amenajare, particularitatile planificarii in turism;
- a doua parte, cu o orientare practica accentuata, contine elementele principale ale analizei teritoriului, principalii actori ai amenajarii, componentele principale ale unei documentatii de proiect si prezinta unele dintre programele si proiectele derulate in Romania in domeniul turistic;
- in ultima parte a lucrarii, intr-o maniera descriptiva, sunt ilustrate elementele principale ale ofertei turistice, stereotipurile si modelele de referinta in dezvoltarea localitatilor turistice, utilizand tipologii diverse.

Se incearca, printr-o abordare mai degraba pozitiva decat normativa (desi insertia elementelor legislative nu a putut fi evitata), sa se prezinte particularitati si modele ale dezvoltarii componentelor �hard�, materiale, ale ofertei turistice, sa se ilustreze problemele principale ale amenajarii statiunilor si localitatilor turistice romanesti si sa se ofere coordonatele realizarii de proiecte in domeniu. Desi de o importanta teoretica de necontestat, instrumentarul matematic specific problemelor legate de cererea turistica si dimensionarea ofertei turistice (modele gravitationale, formule pentru estimarea capacitatii optime sau maxime ale diferitelor elemente) au fost in mod deliberat evitate, accentul cazand pe factorul actiune (realizarea de proiecte), considerat a ilustra mult mai realist particularitatea domeniului turistic.
Oferta turistica include elemente extrem de variate si, lucru extrem de important pentru amenajare, aflate intr-o continua schimbare. Aceasta modificare este generata de adaptarea la cerintele turistilor - ceea ce duce la o puternica individualizare a elementelor, si de progresele tehnicii, vizibile mai ales in domeniul constructiilor si echipamentelor specifice sporturilor extreme. Descrierea tuturor modelelor de dezvoltare a localitatilor turistice din aceasta lucrare se sprijina pe identificarea a cinci elemente cheie ale ofertei turistice materiale, cu subcomponente prezentate detaliat in anexele lucrarii.
In incercarea de a fi utila unui public larg - de la studenti in specializarea turism la profesionisti si personal al autoritatilor publice locale - sunt prezentate in cadrul fiecarui capitol, accesand o baza bibliografica extinsa, particularitati si probleme ale amenajarilor turistice din Romania. Tara noastra este descrisa in multe lucrari, alaturi de celelalte tari est-europene, ca apartinand unei categorii aparte de destinatii turistice, care, pana in anii ?90, putea fi catalogata drept zona dificila. Spre deosebire de celelalte tari est-europene, chiar si dupa anul 2000, Romania a ramas pentru unii analisti in aceasta zona. O explicatie consta in faptul ca baza turistica a ramas in mare parte aceeasi de acum 30 de ani. Oferta standard - hotel, soare, mare, plaja, odihna - nu mai are darul de a atrage turistii, orientati acum cu prioritate spre atractii de tip divertisment, cat mai diverse si bazate pe o tehnologie noua. O alta explicatie consta in orientarea - de tip individualist - spre amenajarea propriilor locuinte, si dezinteresul pentru investitiile comunitare. Desi, in general, tonul pare mai degraba pesimist (sunt prezentate mai ales probleme ale amenajarii si mai putin rezultate remarcabile), exista si elemente care sustin o iesire din aceasta situatie - proiecte ample de infrastructura, proiecte de ecologizare, exemple de gestionare urbana eficienta.

Autoarea


Patek Philippe Replica Irina Teodora MANOLESCU este lector universitar la Catedra de Management - Marketing a Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor, Universitatea "Al. I. Cuza" din Iasi.
A absolvit sectia Economia industriei, constructiilor si transporturilor a aceleiasi facultati, ca sef de promotie, in iunie 1993. Este doctor in economie, domeniul management.
A urmat diverse stagii de formare in tara - in domeniul managementului educational, managementului proiectelor, investitiilor internationale si managementului hotelier - si in strainatate - in Spania, Olanda si Franta.
Activitatea de cercetare se materializeaza in publicarea, in calitate de coautor, a 3 carti in domeniul managementului proiectelor, managementului educational si managementului intercultural, a 40 de articole in reviste si volume de specialitate din tara si din strainatate, in peste 40 de participari la sesiuni stiintifice si conferinte nationale si internationale. Este membru al echipei in cadrul a 5 proiecte de cercetare fundamentala si aplicativa, incheiate sau in curs de desfasurare.
Activitatea didactica se concentreaza in jurul ariilor de interes direct - Managementul proiectelor si Evaluare si amenajare turistica - dar preda cursuri si seminarii si la disciplinele de Management si Evaluarea si gestiunea investitiilor. De asemenea, a participat ca formator in cadrul cursurilor de pregatire destinate masteranzilor si personalului firmelor din proiectele realizate in parteneriat de catre Universitate in domeniul dezvoltarii resurselor umane.

Copyright © 2009 - 2014 Sedcom Libris - Editura | Protectia Consumatorilor - ANPC